Wednesday, October 29, 2008

menTeiL??!!

menteil??!!aper tu??!!setelah kajian terperinci dilakukan,aku dapati maksud sebenar menteil tidak tersenarai dalam mane2 kamus d dalam laptop ku ini...kecuali lar jika ejaannya di ubah menjadi MENTEL...MENTEL merupakan perkataan jawa y bermaksud mengada-ngada...aku mempunyai seorang sahabat y mane dier menggelarkan dirinya sebagai MENTEIL....jadi kesimpulan y mampu aku buat ialah.....maksud sebenar MENTEIL ialah ORANG YANG MENGADA-NGADA...

ok...meh cni aku nk cite kat korg pasai mmbr aku y namenyer menteil neh....org y mengada-ngada tu lar...hahahaha...memule aku kenal dier ni kat dalam myTeam....kire mmbr myteam r neh....dlm list ym aku pon name dier bkn d bwh list blogger...tp list myteam....kire dier ni d antara org2 y terawal join myteam lar :) otaimer myteam...mase tu dier tadek awek lagi (kalo xsilap lar) tp skrg dier dh ader...huuuu....(xsempat aku nk ngorat).hahaha....pastu dier promote wbst hujan....pastu dier bangunkan wbst ntahla plak...korg taw x...sampai skrg aku kompius...nape wbst tu d beri name ntahla.net....erm....time tu mcm2 soalan timbul dlm pikiran aku y tajam neh....contohnyer.....

1. dier kehilangan idea utk carik nm wbst kah? atau
2. dier xtaw matlamat utama pembangunan wbst tu kah? atau
3. dier mengalami krisis wbst same seperti krisis identiti dier??!

hahaha...mcm2 lar aku pk...sampai skrg aku xtaw jwpan tu...incik menteil,sila jawap keraguan saye ini ya.... ;;)

sehinggalah 1 hari time aku jenjalan kat blog my fren,tetibe jer nampak name MENTEIL kat blogroll my fren ni....erm...MENTEIL wat blog plak ker??!!wah!!rajennyer c menteil neh mengcreat blog...berpengalamannya dier....dier ni student ker??!!biasenyer y mempunyai banyak mase terbuang mcm tu hanya insan y masih blaja y tidak mahu blaja....pelik...pelik....walao ape pon,aku tetap respect kat hasil penulisan dier....kire dier ni bleh d ibaratkan dokter centa lar...dr myteam hingga lah ke blog....dier cukup suke bercerita hal2 centa....aku sukekan dier....punye tulesan......ahahahaha....


ok...bercerita pasal BLOG MENTEIL....masok blog dier ni tadek lar kpale srabut sangat....sbb blog dier ni mendamaikan mate memandang....kategori penulesan ringan...errr maksud saye tidak menggunakan kaedah berfikir secara kritis dan kreatif :) alamak!!banyak nyer aku puji bdk neh!!adoyai...


pape pon ikhlas dr hati aku ni....aku suke berkawan ngan incik menteil....walaopon dier agak mentel....i x kesah....huuuu....wacaya sama lu la MENTEIL!!


errrr entri ni d tulis sempena menyahut cabaran contest y d utarakan oleh incik MENTEIL...iaitu mendescribe mengenai dirinya @ blognya d dalam blog ini....kire promote diri dier lar tu....mmg btol2 mentel lar tu...sebok jerk nk enterprem dlm entri aku....hahahaha...tp dier tawarkan adiah y lumayan....yummy..yummy....aku mntk tukar ngan adiah laen dier tamo bg....xper lar...aku trime jer lar adiah ni pon....

ni slogan aku:

JIKA SAYA DAPAT HADIAH INI,SAYA AKAN...........MEMBANGUNKAN 1 LAMAN WEB KELUARGA SAYA...LAMAN Y MENCERITAKAN XTVT KELUARGA...PAHIT MANIS SUKE DUKA KELUARGA SAYE...

ya!!da lame abuyah suh aku bangunkan lmn web utk my femili....tp sampai skrg aku blom bangunkan lagi....huuuu...sangat jahat ini anak T_T

errrr contest ini di bangkitkan bersempena ulang tahun kelahiran beliau yg ke-_ _.umur terpakse d rahsiakn wat seketika....hahahaha....so,d kesempatan ini saye cik afeera ingin mengucapkan tahniah kepada incik MENTEIL kerana telah berjaya mengharungi kehidupan y penuh pancaroba selama 22 tahon d bumi Allah ini... :) smoge hari2 mendatang d penuhi dengan amalan2 y baek....sudah2 lar tu eksidennyer menteil weyh.....insap2 ler cket....hahahaha


errrr panjangnyer cite...seb baek tadek limit utk brapa patah perkataan mcm dlm SPM...hahaha

tu jer lar aper y aku nk cite pasal menteil neh....slamat mengenali incik menteil my fren... ;;)

5 comments:

Anonymous said...

hehe... banyak puji nieh..

aku dah semakin melupakan myteam.. huhu

Aishii Subject said...

ahaha aku mcm bangge lak kenal mentel yg aku xkenal secara rasminye~~ ahahaha ape la aku merepek ni.tp bangge la.

cik afeera said...

incik menteil...aku pon da bape taon xbukak myTeam itu...hahaha
errr...aku pon xsangke banyak puji dr mengutuk...sbnrnyer nk kutuk ko :|



puan aishii....saye pon berbangge mengenali incik menteil...hahaha

Aida Zahrol said...

aku pun dah berkurun...sejak krisis identiti hujung tahun lalu...

cik afeera said...

krisis identiti?!!erk!!hahahaha