Thursday, June 5, 2008

minyak naek vS naek minyak~!!

huh~!!
minyak naek lagi~!!
kesian kat pengguna2 jalan raya yg menggunakan minyak~!!
walaopon aku tadek kete @ motor @ bas @ pape jerk yg bergerak menggunakan minyak.....tp kenaikan arge minyak ni tetap terkesan dalam jiwa aku~!!!
ape tidaknyer.....
ayh aku gune kete....~!!
kakak aku gune kete~!!
mak aku gune kete~!!
nk g memane kene ader transport~!!
transport tu plak kene gerak~!!
kalo nak gerak kene gune minyak~!!
minyak lak da naek arge~!!
walaopon gaji naek~!!
tp arge minyak naek gak~!!
bile arge minyak naek....arge barang yg da sedia tggi tu lagi lar tggi~!!
bile arge barang naek.....duet antaran pon kene lar naek~!!
muahahaha....aper kaitan duet antaran lak nih :-w


huh~!!
wahai pemimpin2 d luar sane....~!!
dengarlar suare rakyat~!!
walaopon uol x terase dengan kenaikan arge minyak ni~!!
kate pemimpin berjiwa rakyat~!!
kalo berjiwa rakyat,mesti lar uol taw perasaan rakyat jika arge minyak naek~!!
cube letak diri uol dlm situasi kami2 rakyat ini~!!
tanpa kami...siapa lah anda~!! [walaopon aku x mengundi]


huh~!!
arge minyak ni tetap membuat kan kanak2 tensen~!!
lagi2 time coti skolah~!!
ape taknyer~!!
nk g jenjalan jejauh cket,msti ayh cakap "minyak da naek,kite x leh g holiday tiap kali coti skolah~!!"
ape kes tu pemimpin~!!
mmg lar dok umah leh merapatkan lagi silaturrahim~!!
tp skali skale time2 coti skolah lar nk bawak femili bejalan~!!
walaopon gaji 10k,tp bile arge minyak naek,arge tol naek,arge barang naek~!!
g holiday weol nak makan aper~!!
nnti x pepasal xsmpy sebulan duet da abes~!!
nak plak femili members ramai cam femili aku nih~!!
seb baek weol kurang makan nasi~!!
dapat lar jimat kan cket dr terpaksa membeli beras2 yg suda semakin mahal~!!


huh~!!
sori lar kengkawan kalo uol tensen bace entri kali ni~!!
aku yg mnulis ni pon sedikit tensen sbnrnyer~!!
sbb aku xleh nk g bejalan~!!
nk g memane kene naek teksi~!!
bile minyak naek,tambang teksi kompem makin meningkat~!!
pemandu teksi lak letak rege sesuke ati sesedap kalbu depa jer~!!
dalam utm ni jer pon naek teksi da rm5~!!
heelllowwwww.....rm5 tu saye bleh makan 1 ari taw~!!
erm.....nmpknyer terpakse cancel lar niat nak g tenangkan fikiran d tepi pantai ujong mggu ni~!!
sangat sedeyh~!! :(


huh~!!
sampai d cni jerk luahan ati ku mengenai minyak naek~!!
pemimpin mengumumkan arge minyak naek smlm.....arap2 tadek rakyat yg naek minyak dengan pengumuman ini~!!

errrr...aper aku cakap :p
k lar...daaaaa~!!! :-h sambung wat keje <:-p



kat bawah ni gmbr minyak dengan arge rm1...sebelom tgh malam n selepas tgh malam :D kire arge baru n arge lame lar nih....

thanx tu aida sengal sbb bg aku gmbr ni :p [walopon dier amek kat the star =)) ]

13 comments:

Aida Zahrol said...

aku memang nak mencarut sial!!!

weyh...naik gila banyak oh...0.78sen? gile ke ape? tak cukup lagi kew duit rakyat nak cilok?

tu seb baik ada bnyk pembangkang kat parlimen...kalo tak..tadenye subsidi tuk kenderaan persendirian tu...mcm kenaikan sebelum ni la...

haa...undila lagi kerajaan itu...

*komen penuh emosi* =_+"

cik afeera said...

muahahaa....rilek beb....rilek.....yg penting ader subsidi =))
xper ah...nk wat cemane...da naseb kite cani :-<
nnti kite undi parti bebas ek :-" =))

Aida Zahrol said...

ada subsidi pun mana cukup beb...

kata naik harga pasal ikut harga pasaran..bodoh! ngat aku dak tadika kew?

yg keluar minyak negara malaysia ke negara USA tuh? pestu kos naik kat negara kita ke negara USA?

tak ke cam sial?

pesal singapore tak naikkan harga pun....stress aku weyh!

cik afeera said...

ampes ko =)) sabo beb sabo =))

weyh....saper wat entri nih sbnrnyer :-w sape yg tensen :-w sape yg stress :-w

ko g keje bawak kete ker yang :-" =))

Aida Zahrol said...

tak la...tp bakal...

ni br tgh thn...kang aku beli kete...naik lagi...dah la gaji ciput...

ngat aku anak raja kew leh byr minyak harga cam neraka tuh...

*opps! emo kat blog ko lak ;))

cik afeera said...

cam neraka :O ko taw ker neraka tu cemane :-w memandai jerk [-(


ayat tolong kaber l-) :|

Aida Zahrol said...

huhuhu...sowwwy.....!!!!!

ayat terkeluar oh..


harga minyak mcm KLCC..tinggi oh...

;))

da kaber... ;-"

cik afeera said...

mekaseh kerana mengkaberkan balik ayat anda ituw :)>- ;))


xper....pasni kite bli kete yg xyah gune minyak yer :p

Aida Zahrol said...

kete mainan la weyh!!!!

cik afeera said...

kete menan xleh naek weyh....kete sorong lar....muahahahaha...

Anonymous said...

carut2!!!
haha...
ngamuk pon tak guna..
ko cakap depan pak lah pon dia wat bodo jer..
tgk2 dia leh layan tido..
haha..

mohad said...

salam.. saya sudah link blog

cik afeera said...

menteil...muahaha....xbek carot2 neh :-w



ijad...orite...mekaseh ek :"> link anda jua ader d cni :-"