Tuesday, March 24, 2009

pelbagai peristiwa.....

hehehe....dh xtaw nk tulis tajuk aper dh tu.....men tarah jerk type....hahahaha..ok....jom kite tgk aper y banyak sgt peristiwa tuuuuu.......da lame aku x menulis...ntah2 pembaca setia pon dh ilang (farifah.blogspot ader pembaca setiakah??hehehehe)



PERISTIWA #1

MTeST....sesape y pernah apply kpLi,taw lar aper itu MTeST....aku kan isi borang kpLi bulan lepas.....so,esok (rabu - 25 mac 2009) senarai nama y terpilih utk menduduki ujian MTeST ni akan d keluarkan....aku berharap sangat semoga aku terpilih utk turut serta menguji tahap kelajuan minda aku menjawab soalan2 y d beri dlm mase 30minit....aku btol2 teringin....aku btol2 nk dpt kan pengalaman menduduki MTeST....MTeST ni akan d adakan pada 28 mac 2009....ari sabtu.....lokasi MTeST y aku pilih - JOHOR BAHRU....nape JB??!!xjauh sgt ker ngan pahang??hehehe...teke lar sendiri nape aku pilih jB :p ok...jom tgk peristiwa ke dua plak......


PERISTIWA #2

GAJI.....huhu....ni bulan ke-3 aku keje sebagai seorang guru...esok 25hb....tarikh y d tunggu2 oleh setiap kakitangan kerajaan....hehehe...knape??!!sebab esok tarikh keluarnye gaji.....n aku harap gaji aku pon kluar ari esok...aku perlukan duit skrg ni.....walaopon my parents bg aku pinjam 2 riban....tp lagi best kalo dpt gune duet sendiri kan??ermmmm....i need this money seriously~!!!


PERISTIWA #3

CUTI....yeeehaaaa....ari khamis n jumaat ni aku bercuti....jom kawan2 kite pergi bercuti....ngehngehngeh......knape aku cuti??saje jer...nk rehatkan minda y tgh serabut ni~!!huhu....guru sandaran seperti aku ni mn ader cuti....tp smlm aku dh ckp ngan pengetua....n dier bg aku cuti....alasan aku sangat kukuh~!!kalo aku gtaw kat PM pon....kompem PM suh aku cuti gak...hahahahaha....korang2 kat luar tu....bleh ker wat alasan mcm aku ni utk cuti~!!lalalala.....aper alasan aku??!!rahsia~!!hahaha....kalo nk taw...kene lar bace sampai abes :p


PERISTIWA #4

MAULIDUR RASUL....ari jumaat ni sambutan maulidur rasul peringkat skolah aku.....td derang meeting utk sambutan maulidur rasul ni....tp aku x terlibat....nm aku pon tadek dlm list AJK...hehehe...kalo ader pon,aku xleh gak nk sumbangkan tenaga...sbb aku sedang berseronok dan bercuti...ahaks.....masih lagi cuti....knape aku cuti??!!jom tgk peristiwa # 5 kat bawah ni...hehehehe


PERISTIWA #5

MAJLIS KONVOKESYEN....yerp!!ari ahad ni 29 mac 2009...maka rasmi lah aku bergelar graduan...hahahaha....alhamdulillah aku dh berjaya!!thanx to all y sudi layan kerenah aku sepanjang aku bergelar student....specially to my bloved teachers n lecturers....aku bersyukur.....

disebabkan majlis konvo ni lar aku perlukan duit gaji aku.....utk support femili aku sepanjang 3 hari kami d sana......d sebabkan konvo ni gak aku ambk cuti selama 2 hari...khamis n jumaat....ari jumaat ader rehearsal convo..... :) n sebab konvo ni jugak aku xleh libatkan diri aku ngan xtvt sambutan maulidur rasul tu nanti.....sedih gak sebenarnyer xdpt juin xtvt tu....huhu....tp xper....peristiwa y menggembirakan aku sedang menanti ku d jB....oh ya d sebabkan convo aku 29 mac, aku terpaksa tukar pusat MTeST aku ke jB....hehehe....sume peristiwa ni berpunca dr majlis konvokesyen aku~!!n one more thing...kengkawan tolong doakan aku terpilih untuk MTeST nnti yer... ^_^ ok...tu jerk nk cite.....hehe....nk balik umah dh...nk kemas2 meja jap....pastu nk g solat dl kot....sementara tggu jiran tetangga ni siap wat keje dier :) nyesal plak xbalik ngan bbdk dpn umah td....huhu....xper lar....balik ngan pompuan lebih afdhal kan~!!!hahahahaha...k bubye...assalamualaikum (",)

6 comments:

Aishii Subject said...

yep adalah wajib membuat ayat penyejuk hati di akhir cerita..ahaha

congrats babe.huhu
ko xnk sapot aku dtg jb gak ke?

cik afeera said...

hahaha....ko doakan lar gaji aku masok esok....kalo masok...insyaAllah aku sapot duet tambang cket :p tp ko kene bawak teddy bear y besar utk aku lar...bukan utk senget~!!sbb y konvo tu aku...bukan senget~!!hahahahaha

mademoiselle azieshakespeare said...

nak ikot... :D
ko jadi ke sampai sentosa?
nua ada kat singapore, g ar cari, ahahah

cik afeera said...

nak ikot???jom lar yang.....kite g bercuti beramai2...hehehehe.....gaji gue da masok....arap2 jadi lar aku g sentosa kan...ahaks....tp kalo nk wat grouping pasport biasenyer kene smggu b4 g....tp ntah lar....nnti aku try tgk dl cemane :D dier keje sane ker?

Aishii Subject said...

waaaaa nk gak..blanje la aku ngn senget g sentosa.

cik afeera said...

hahahaha...aku x jd g sentosa r....huhuhu