Saturday, May 31, 2008

pilihan hati......

pagi tadi...aku terlewat bangun....uuuu...seb baek mamat tu kol...kalo x....kompem aku x sedar....ahaks :p
tp pas dier kol tu....bleh plak aku tetido smule [-(
tdo kali ni lar aku mimpikan sesuatu.....
mimpi ni membuatkan aku menggigil ketakutan......
sepanjang aku membasuh baju td...aku dok pk pasal mimpi ni....
aku pk nape aku mimpi camtu....
org kate kalo mimpi dkat2 nak cerah ni.....
tu mainan tdo jerk....
tp pe cer aku yg mimpi kan sesuatu yg berkaitan dgn alam slepas dunia ni???
takan tu pon menan setan gak kot.... :-s
ntah laaaaa.......


siap2 mndi..aku on ym....
niat d hati nk ym hafiz....nak tanyer pasal pilihan hati :D
tup tup dier tegur aku dl :))
ok...aku pon truskan niat aku nk betanyer..... :">


aku : weyh...nak tanyer ni.....
hafiz : apa??
aku : dalam al-quran ader x cite pasal pilihan dalam kehidupan?
hafiz : ada....surah asy-syams
aku : mekaseh....
hafiz : tgk lar btol ke x...aku pon x sure....
aku : orite bos :p
hafiz : apsal tetibe ko tanyer pasal ni?
aku : nk tulis dlm blog...pg td aku mimpi....blablabla....



hahaha....yg lelaen tu cite biase2 jerk....xyah r taip dlm ni ek :p
aku pon carik lar surah asy-syams kat QURAN IN MALAY
memule carik xjmpe....
ckp kat hafiz....."weyh....xjmpe ah..." abes jer ckp gtu...trus ternampak surah tu kat dlm web tu :">
surah Asy-Syams ayat 9-10
kite d lahirkan dalam keadaan suci murni...
seperti sehelai kain putih yang tidak ader sedikit pon kekotoran dan warna d atasnye...
kite sendiri lar yang mencorak dan mencalitkan jenis warna yg kite inginkan....
begitu juga dalam kehidupan kite....
dalam kehidupan ni hanya ader 2 pilihan......
yang pertama untuk menjadi org yang fasik.....dan yg kedua menjadi org yang taqwa....
yang fasik masuk neraka...yang bertaqwa masok syurga....
tidak ada pilihan d tengah2 antara fasik dan taqwa.....
tidak ade muslim yg biase2.....


errrr....maaf lah kalo kalian x faham aper yg aku tulis ni :D
msti kalian tertanya2 aper kaitan mimpi ngan pilihan2 ni kan???
eceli mimpi aku tu berkaitan ngan jalan yg aku pilih skrg ni....
n aku taw....jalan yg aku pilih ader sedikit masalah....
n aku perlu betul kan smule jalan aku yg bengkok ni....
smoge aku berjaya....


k lar.....stakat ni jer utk renungan bersama....
renung2 kan...dan selamat beramal ;)

11 comments:

Aida Zahrol said...

jalan aku skrg ni pun ada masalah la fatma... :|

nak betulkan jua...slow2 leh kan fatma?

antamuSlim said...

cinta itu milik Allah..

cik afeera said...

aida....slow2 itu lar yg sebaek2nyer :) mari kite same2 berubah >:D<



hafiz....yup l-) cinta itu milik Allah...tp artikel kali ni tadek kaitan ngan cinta :-s

Aida Zahrol said...

ok...aku nak start ngan cukupkan ape yg tak cukup..

ko support aku ye fatma... :)

cik afeera said...

orite.....ko pon sapot aku gak geng... :D mari kite berdansa \:d/ uupppssss :| tersilap langkah :|

WiShA said...

fira sap0t akk gak k :-s :(

cik afeera said...

kak wisah....okeh l-)
sume nk suh feera sapot :-w
dah tu saper nak sapot feera :-w

WiShA said...

sesama sap0t ahh :-<

cik afeera said...

HIKHIKHIK...BAEK LAH KAK :*

antamuSlim said...

kite tersilap langkan krn tersalah dalam menyintai.. kita lbh cintakan manusia, harta, masa muda, berbanding Allah. jika kita tahu dan faham bahawa cinta itu milik Allah semata, sudah tentu kita xkn tersalah jalan.. krn cinta itu melahirkn rasa bahagia, rasa sanggup berkorban.. maka kita akn buat ape yg dicintai suruh, dn tinggalkn ape yg dicintai larang.. ala.. mcm zaman mude2 dulu.. kan bercinta gak.. huhu

cik afeera said...

hafiz....hakhakhak....a'a mcm zmn mude2 dl :p baek lah boss...mekaseh yer ;)